• Allmänna frågor
    • Vad kostar det att använda Lilla Fisk?

      Prenumerationspriset är 499 :- i månaden, och du kan avbryta din prenumeration när du vill.

    • Varför finns det inga strumpor i kollektionerna?

      Vi har valt att inte ha med strumpor i våra kollektioner, eftersom de så lätt försvinner eller blir uppätna av tvättmaskinen...

    • Vad händer om något plagg missfärgas eller går sönder?

      Vi har räknat med normalt slitage. Skulle ett plagg få missfärgningar som inte går bort eller gå sönder, skicka tillbaka plagget och kontakta Lilla Fisk för en bedömning.

    • Vad händer om jag tappar bort ett plagg?

      Om du tappar bort ett plagg debiterar vi samma kostnad som för att köpa plagget.

    • Kan jag köpa något av plaggen om jag får en favorit?

      Vissa plagg får en speciell plats och blir extra minnesvärda. Självklart går det att köpa enstaka plagg. Kontakta Lilla Fisk på kontakt@lillafisk.se så löser vi det!

    • Var levereras kläderna?

      Vi skickar kläderna med Postnord eller DHL. Paketet levereras till ditt närmaste leveransställe.

    • Kan jag ångra mig om jag har gjort en beställning?

      Ja, enligt villkoren har du 14 dagars ångerrätt efter att kläderna har levererats.

    • Kommer ni att ha olika kollektioner beroende på tiden på året?

      Ja, vi kommer kontinuerligt att byta ut våra kollektioner så att de passar de olika årstiderna.

    • Vad ingår i priset?

      I priset ingår:
      - avgift för kläder och väska;
      - frakt både till dig och tillbaka till Lilla Fisk;
      - professionell tvätt

    • Är kläderna tillverkade av ekologisk bomull?

      Majoriteten av kläderna är tillverkade av ekologisk bomull, men inte alla. Eftersom alla kläderna återanvänds och tvättas flera gånger behöver du dock inte oroa dig för farliga ämnen eller kemikalier i tygerna. Att återanvända innebär mycket mindre miljöpåverkan än att handla ekologiskt nytt, och det är där vi har valt att lägga fokus.

    • Vad är det som gör Lilla Fisk hållbart?

      Genom att kläderna används av flera barn ökar användandegraden jämfört med om varje barn skulle få en helt ny uppsättning. Det innebär att mindre resurser (som exempelvis vatten) går åt.

      Visste du att det går åt 2700 liter vatten för tillverka en t-shirt? Och att ett barn under sitt första år i snitt växer 5 storlekar? Det blir många plagg som bara används en kort period, och att köpa nytt innebär en stor och onödig miljöpåverkan. Vi vill ändra på det.

    • How to return and order a new package?

      When you are on the homepage, login and go to the site ‘Våra paket’. There you should be able to (1) order a set in the next size.
      (2) When you receive the new package, you can pack the previous set (in the bag that it came with). The return slip will be included in the new package (or via email if you want to). 
      (3) Close the bag with the white plastic band, put in the return slip and drop off the package at the next DHL service point. You can check the closest points here: https://locator.dhl.com/ServicePointLocator/m/ServicePointSearch).
      That’s it.

      You do this whenever you want.

      When you want to cancel your subscription, send us an email (kundservice@lillafisk.se) and we’ll send out the final return slip. When you’ve returned your last package your subscription ends.